Resets deze pagina. Alle gesloten widgets worden weer geopend

Reset


Ingezonden: ONS Feyenoord!!

ingezonden.png
Een jaar of 10 moet ik zijn geweest toen ik aan de hand van mijn oom voor het eerst de machtige Kuip vanbinnen mocht bewonderen. Het was op een koude doordeweekse avond en betrof de Amstel cup wedstrijd tegen F.C. Groningen in 1997. Ik was direct verkocht, verkocht aan de sfeer, het stadion en het Legioen. Het Legioen wat in mijn beleving Feyenoord is. Sinds die avond rijden wij elke 2 weken met zijn vieren twee uur heen en twee uur terug om ons Feyenoord te zien spelen.

Feyenoorder zijn is voor mij een levenswijze. Je hebt christenen, moslims, joden, boeddhisten en Feyenoorders. Gerard Cox zei eens; ”Feyenoorder ben je niet voor je lol’. Nou ik vind dat dus gelul. Ik ben Feyenoorder en was, ben, en blijf voor altijd trots op mijn club en de supporters. Hierin beleef ik dus wel degelijk plezier. Dit neemt echter niet weg dat de huidige financiële en sportieve malaise mij ondraaglijk veel pijn doet. We zijn allen gewend dat het niet altijd even lekker bij ons cluppie loopt, maar de huidige situatie is de overtreffende trap.

We hebben tot vervelens aan toe met ons reisgezelschap, bestaande uit mijn oom, tante, neef en ondergetekende, gediscussieerd hoe het nou toch verdomme kan dat we maar geen, of weinig, sportieve successen behalen en financieel er zo beroerd voorstaan. We zijn het er allen over eens dat de potentie er wel degelijk is. Denk alleen al aan de stad Rotterdam en het machtige Legioen die door dik en dun achter haar club blijft staan. Daarom is de situatie waarin wij verkeren ook zo verdomd moeilijk te verkroppen. We kunnen beter! Maar waarom gebeurt dat dan niet? Over de actuele situatie bij Feyenoord heb ik een heldere conclusie.

Allereerst wat de selectie en technische staf betreft. Ik heb sterk het vermoeden dat de (oudere) spelers totaal niet door 1 deur kunnen met de trainer. Zij zullen dus ook niet voor hem door het vuur gaan. Als ik een Makaay zie wandelen over het veld vraag ik mij oprecht af waarom hij überhaupt van huis is vertrokken om te gaan spelen. Ik bespeur totaal geen passie, bezieling en trots, m in het magische rood en wit van Feyenoord te spelen. Nu geef ik Makaay slechts als voorbeeld maar er zijn er meerdere die aan bovengenoemde niet voldoen.

Het is toch niet te verkroppen dat wij ons week in week uit inzetten voor onze club en hier totaal geen respons vanuit de selectie en het bestuur terugzien. Ik voel me ernstig in de maling genomen op vele vlakken. En dan kom ik op het tweede punt. Denk aan het lidmaatschap van Het Legioen en het zogenaamde stemrecht wat daar mee gepaard zou gaan, de zogenaamde openheid en transparantie die de club predikt en de werklust van de selectie. Velen hebben de mond vol van de strijdvaardigheid van Feyenoord. Welke strijdvaardigheid? Die ene pot tegen 020 en Kalmar? Strijd is de basis! Dit behoort geen bijzonderheid te zijn. Die jongens worden betaald om tenminste strijd te leveren! Waarom zien we dit alleen maar als we alweer achter staan? Waarom vliegen wij er nooit eens vanaf het begin in met het mes tussen de tanden en de zaag op de knieën? Dit is voor mij werkelijk onbegrijpelijk.

Wat mij ook veel verdriet doet is het feit dat een aantal Feyenoord supporters de 2-2 tegen S.C Heerenveen ging vieren alsof de schaal binnen werd gehaald. We spelen verdomme gelijk in eigen huis! Hoe ver zijn wij dan afgegleden naar een bedenkelijk niveau? Ben ik soms te perfectionistisch of te veeleisend? Mag ik niet meer verwachten, nee eisen, dat wij thuis S.C Heerenveen gewoon met 2- of 3-0 verslaan? We laten nota bene het spel steeds door onze opponent maken! Voor dit gegeven schaam ik mij diep.
Voor zondag heb ik hoop op 3 punten. Hoop heb ik altijd. Als de hoop ook al verdwenen is, is het einde letterlijk in zicht. Laten we met zijn allen Feyenoord steunen als nooit tevoren. Loop met je borst trots vooruit, trots op het feit dat je Feyenoorder bent! Wij zijn Feyenoord, en niemand anders!!
En wat mijn reisgezelschap betreft; wij blijven toch wel gaan, al spelen we 4e klasse c en moeten we oom en tante met de rolstoel (over een jaar of 40) voortduwen.

Niets is sterker dan dat ene woord Feyenoord, ONS Feyenoord!!

Fokko Vak U

(Bron: fr-fanatic.com)

Stem of voeg toe aan:  Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Grubb Tip dit artikel! Plaatsen/stemmen op Bligg.nl Voeg toe aan TagMos.nl Plaatsen/stemmen op Digg Toevoegen aan Symbaloo Stumble it! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Voeg toe aan je Facebook-profiel Abonneer je op de RSS-feed van deze site Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner Plaats dit bericht op Twitter


33 reacties

    • 17:14 31 okt 2008
         wjo jij bent beetje bijdehndje heh zei :

      :ro31: :ro31:



      • 17:15 31 okt 2008
           wjo jij bent beetje bijdehndje heh zei :

        :ro33: :ro33: :ro32: :ro32: :ro34: :ro34:



        << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

        • 17:22 31 okt 2008
             Wim zei :

          Mooi stuk!
          Maar je begrijpt toch wel dat mensen blij zijn als je terugkomt van 0-2 naar 2-2. Normaal moeten we thuis van heerenveen winnen maar dat is op dit moment toch niet realistisch.



          << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

          • 17:25 31 okt 2008
               Fokko zei :

            Beste Wim,

            Allereerst dank voor je reactie.
            Ik vind dat we met de huidige selectie zeker wel thuis van heerenveen moeten winnen. Het begint echter met strijd, en dat kunnen de mannen niet opbrengen…



            << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

            • 18:44 31 okt 2008
                 F.L.E. zei :

              Wat mij nog het meest verbaast is dat er vanuit de directie geen enkel zinnig woord gezegd word. Behalve dat we door gaan op de ingeslagen weg. Maar een antwoord geven op de inderdaad beloofde transparantie, suporters inspraak doen ze niet.
              Als ik vrind Bosz gisteren bij het sport journaal alleen maar een beetje schaap achtig zie staan grijnzen irriteert me dat nog meer dan de huidige prestatie’s, of liever gezegd, het ontbreken daarvan.
              Ze zijn in het maasgebouw allemaal bang om pluche zetel kwijt te raken.



              << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

              • 19:24 31 okt 2008
                   vakkie TT zei :

                cler en green hopenloos geeft de jeugd kans ze maken weken achter elkaar fouten waardoor ze verliezen



                << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                • 20:07 31 okt 2008
                     Papendrecht zei :

                  Mooi stuk!
                  Helemaal mee eens. Alles begint met strijd en gelijkspel vieren als winnen van de titel snap ik ook niet!

                  En idd, al is het toto divisie, feyenoord reis je overal
                  achterna!!! It’s a way of life!

                  groeten vd Papendrechters van Vakkie U



                  << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                  • 21:51 31 okt 2008
                       Toontje zei :

                    Fiere
                    Energieke
                    Ydele
                    Edele
                    Nobele
                    Onoverwinnelijke
                    Onovertroffelijke
                    Rotterdamse
                    Doorzetters
                    ( uit het boekje “zo kwam de cup in de Kuip” )



                    << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                    • 21:55 31 okt 2008
                         Toontje zei :

                      je bent niet blij als je van 0-2 terug komt tot 2-2 , maar opgelucht, dat is toch wel iets anders,
                      Dus Fokko je hebt wel degelijk gelijk met je prima schrijven!



                      << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                      • 09:30 1 nov 2008
                           Leon FR1908 zei :

                        Opgelucht ben je als je naar de wc mot en nog een kilometer moet lopen.Blij ben je als je 2-0 achter staat en in de laatste minuten toch nog een puntje pakt.EN DAT IS ALTIJD ZO GEWEEST. :ro40:

                        Verders vind ik het ook een leuk stuk. :ro06:



                        << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                        • 10:12 1 nov 2008
                             con49 zei :

                          Leuk, 4e klasse c en dan in een nieuw stadion waar 80-100.000 man in kunnen. Echt lache…… :ro09: :ro09: :ro09:



                          << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                          • 19:56 1 nov 2008
                               Rob zei :

                            Ik vindt het stukje grote onzin.

                            Hofland en Van Bronckhorst gaan altijd tot het gaatje en Makaay heeft niet voor niks het Fantoom als bijnaam.

                            Verder denk je dat je inspraak hoort te hebben? Op basis van wat?
                            Als suporter kun je vrijblijvend komen of gaan en behoor tot de toeschouwers die naar het bedrijf Feyenoord komen kijken.
                            Binnen dat bedrijf bepaald de directie het beleid en niemand anders.
                            Het feit dat je elke 2 weken trouw komt kijken geeft geen enkel recht op medezeggeschap, zou ook wat moois zijn. De club is echt blij met veel toeschouwers maar het moeten wel TOESCHOUWERS blijven. En die kunnen ook best fanatiek zijn. Ik denk dat je met ONS Feyenoord, iets te ver doordraafd.



                            << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                            • 20:37 1 nov 2008
                                 Leon FR1908 zei :

                              Ben jij toevallig geen broertje van Bosz.????Het bedrijf Feyenoord :ro11: Ben jij misschien van de`14e verdieping op je achterhoofd gevallen.Nou ja ik respecteer voor de rest je mening. :ro40:



                              << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                • 20:54 1 nov 2008
                                     Toontje zei :

                                  Als een bedrijf dat goederen op de markt brengt, zijn afnemers niet serieus neemt en dus niet luistert naar de wensen en behoeften van die laatsten, loopt het niet goed af met dat bedrijf
                                  dat leer je al met economie in de kleuterschool!!! Rob!!!



                                  << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                  • 21:50 1 nov 2008
                                       Rob zei :

                                    Nee ik ben geen fan van Bosz, ik denk dat hij zelfs verantwoordelijk gehouden kan worden voor de malaise. Een goede leiding had meer geldschieters gevonden en hadden we een betere begroting gehad als nu (de helft als van Ajax en PSV) Ik vindt dat een regelrechte schande. Maar ik vindt ook dat fans geen inspraak horen te hebben (of het moet op uitnodiging zijn)
                                    Ik denk ECHT dat sommige mensen van het legioen niet helemaal beseffen wat hun plaats is. (toeschouwer op de tribune)



                                    << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                    • 21:55 1 nov 2008
                                         Rob zei :

                                      Als het niet goed gaat met het bedrijf omdat de klanten wegblijven, wordt op den duur de directeur ( of personeel) ontslagen. Maar er zal bij de Bijenkorf nooit een directeur ontslagen worden omdat de klanten hem buiten opwachten.



                                      << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                      • 22:00 1 nov 2008
                                           Rob zei :

                                        Wat is toch Gestappo?? ( ik ken wel de Gestapo, dat was de Duitse geheime politie. Of Bedoel je Geppetto de vader van Pineukio?



                                        << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                        • 22:25 1 nov 2008
                                             Toontje zei :

                                          Ik vind dat betalende toeschouwers wel degelijk inspraak horen te hebben, wel in georganiseerd verband, EN ALLEEN als dat werkelijk nodig is. ‘Hij die betaalt die bepaald’
                                          anders kan Feyenoord beter iedereen gratis toegang geven zodat we wekelijks een vol stadion hebben en hoeft aan niemand verantwoording afgelegd te worden
                                          Fans willen wel serieus genomen worden getuige vele reacties op deze site, klapvee is er genoeg bij RTL 4 /5, SBS 6 ed.



                                          << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                          • 22:34 1 nov 2008
                                               Toontje zei :

                                            Rob, als jij op een zondag geld overmaakt aan bv een goed doel en je leest maandag in de krant dat dat geld verkeerd wordt gebruikt,
                                            doe je dat die zondag erop dan weer? en als dat zo maar blijft doorgaan?



                                            << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                            • 22:35 1 nov 2008
                                                 Rob zei :

                                              En hoe stel je je dat dan voor? Jij vindt dat Greene eruit moet, een ander vindt dat bahia eruit moet en weer een ander Makaay, De Cler enz. Zoiets Kan toch nooit werken? Natuurlijk kan je op de tribune laten merken dat je ontevreden bent, maar that’s it.



                                              << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                              • 22:38 1 nov 2008
                                                   Toontje zei :

                                                reactie op je bericht van 19.56 u en boven
                                                vervang het woord bedrijf nu eens door het woord Feyenoord
                                                en dat van directeur door trainer. en personeel door spelers
                                                dan zijn we er dacht ik wel



                                                << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                                • 22:41 1 nov 2008
                                                     Rob zei :

                                                  Nee, dan stop ik gelijk met geld over maken want die macht heb ik.
                                                  Maar ik ga niet naar het kantoor van die jongens om het te verbouwen want dan had ik me van te voren moeten realiseren dat ik niet het geld beheer maar die jongens van dat goede doel.



                                                  << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                                  • 22:52 1 nov 2008
                                                       Toontje zei :

                                                    In een winnend elftal hoef je ook niemand te vervangen, maar zover zijn we nog niet. Feyenoord begon in 1983/84 pas echt te draaien met Stanley Brard op links
                                                    buiten! ipv P.Vermeulen. Ik bedoel maar dat je met een winnend team niemand meer hoort en kritiek op een bepaalde speler moet wel
                                                    gepaard gaan met aanwijsbaar falen zodat iedereen het er over eens is en niet de een dit en de ander dat vind



                                                    << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                                    • 23:06 1 nov 2008
                                                         Toontje zei :

                                                      Rob ik ga naar de kroeg, hoop je daar te ontmoeten want dan kunnen we nog lekker lang doorgaan zo onder het genot v e biertje, en dan vertel ik jou weer dat je v mensen, werkzaam voor een goed doel, wel goede verwachtingen heb en dan antwoord jij weer dat …. en zeg ik weer…..
                                                      Laten we maar hopen dat we de traditie v d laatste jaren in Kekrade
                                                      hoog houden, en uitbouwen, dan wordt dit gemail overbodig
                                                      groet



                                                      << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                                      • 23:15 1 nov 2008
                                                           Rob zei :

                                                        Helemaal mee eens Toon, en ik denk dat dit zinnige discussies zijn.
                                                        Ik hou alleen mijn hart vast als het morgen weer niet lukt. Wat dan?



                                                        << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                                        • 10:42 2 nov 2008
                                                             con49 zei :

                                                          Inspraak op aangeven van de club cq directie!!!!! Dat is dus wat Feyenoord heeft gedaan om zieltjes te winnen. Onder het mom van “wordt lid van het Legioen, dan krijg je stemrecht, inzicht in dingen etc.”. En daar is dus niks van terecht gekomen. Dus dat is allemaal geldklopperij…… :ro11:



                                                          << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                                          • 12:07 2 nov 2008
                                                               Leon FR1908 zei :

                                                            Ja ik bedoelde Geppetto. :ro20:



                                                            << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                                            • 12:21 2 nov 2008
                                                                 Daredevil zei :

                                                              Hofland en Van Bronckhorst gaan altijd tot het gaatje en Makaay heeft niet voor niks het Fantoom als bijnaam.

                                                              Heb ik de afgelopen weken iets gemist? Wat voegt een Van Bronckhorst en Hofland op dit moment toe dan? Na mijn mening helemaal niks! Zulke ervaren voetballers zouden een ploeg op sleeptouw moeten nemen…ik zie daar helemaal niks van terug. Ook zo als Fokko al schreef in zijn overigens prima stuk waar ik het helemaal mee eens ben…STRIJD!!! Dat zie ik ook totaal niet..misschien een idee om een maand hun salaris in te houden..het is nog altijd zo werken voor je geld. Het geld krijgen ze wel maar werken/strijd is op dit moment erg ver te zoeken! :ro07:



                                                              << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                                              • 12:44 2 nov 2008
                                                                   Leon FR1908 zei :

                                                                Maar beste Rob de werfing van het legioenpas luid……………….Ik citeer:Feyenoord is kracht.Feyenoord is passie.Feyenoord is trots.Het legioen is Feyenoord.Onlosmakkelijk verbonden.Stap binnen de lijnen en verbind je aan de club.Verwerf een officiëlen status en ontvang velen (voordelen)EN STEMRECHT.

                                                                Ja je leest het goed stemrecht I REST MY CASE. :ro40:
                                                                Beloof het dan niet als je het niet waar kan maken.Loze beloftes maakt sommige supporters furieus.Logisch toch.



                                                                << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                                                • 21:19 2 nov 2008
                                                                     Fokko zei :

                                                                  Gezegd door RobIk vindt het stukje grote onzin.

                                                                  Hofland en Van Bronckhorst gaan altijd tot het gaatje en Makaay heeft niet voor niks het Fantoom als bijnaam.

                                                                  Verder denk je dat je inspraak hoort te hebben? Op basis van wat?
                                                                  Als suporter kun je vrijblijvend komen of gaan en behoor tot de toeschouwers die naar het bedrijf Feyenoord komen kijken.
                                                                  Binnen dat bedrijf bepaald de directie het beleid en niemand anders.
                                                                  Het feit dat je elke 2 weken trouw komt kijken geeft geen enkel recht op medezeggeschap, zou ook wat moois zijn. De club is echt blij met veel toeschouwers maar het moeten wel TOESCHOUWERS blijven. En die kunnen ook best fanatiek zijn. Ik denk dat je met ONS Feyenoord, iets te ver doordraafd.

                                                                  Beste Rob,

                                                                  dank voor je reactie.
                                                                  Ten eerste heeft Feyenoord GEEN toeschouwers… Wij hebben supporters, dat is een wezenlijk verschil.
                                                                  Ten tweede wat het stemrecht betreft; ben jij niet bekend met het initiatief ‘Het Legioen’ en het stemrecht wat daarmee gepaard zou gaan? Voor de rest sluit ik mij bij Leon aan.

                                                                  Zoals we vandaag allen hebben kunnen aanschouwen; als wij bereid zijn 110% inzet te tonen dan komt het voetbal ook wel. En ja, zelfs Makaay zag ik 4 slidings maken.

                                                                  Voor vandaag niets dan lof voor onze jongens.

                                                                  Maar 1 zwaluw….



                                                                  << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                                                  • 07:08 3 nov 2008
                                                                       con49 zei :

                                                                    Denk jij nou echt dat ze dat voelen? 1 maand geen salaris. Die gasten hebben een enorme bankrekening opgebouwd, die worden niet bang van 1 maandje geen geld. Wij arme sloebers komen 1 maand niet teboven, maar zij wel!!!!!



                                                                    << | < | > | >> | Citeer | Antwoord

                                                                    • 07:10 3 nov 2008
                                                                         con49 zei :

                                                                      Idd Fokko, helemaal mee eens….Niets anders dan lof. Als ze zo spelen ziet het er een stuk beter uit. Je zag het op het veld al aan hun smoelen….ZE gingen ervoor…..en dat willen we zien…..maar ze zijn er nog lang niet…… :ro06: :ro07:



                                                                     

                                                                    (Verplicht)
                                                                    (Verplicht, maar word niet getoond.)

                                                                     

                                                                     



                                                                    Reactie Regels:


                                                                    Abonneer zonder te reageren